Zpět

Game Studies po česku – Panelová debata

13.5.2018

Herní průmysl je dynamicky se rozvíjející odvětví už několik desetiletí. Počítačové hry se staly součástí audiovizuální kultury, jsou tedy nedílnou součástí našich životů, ačkoliv se nemusíme považovat za hráče.


Herní studia pronikají z periferie akademického diskurzu do centra pozornosti. V médiích je určitý druh reflexe počítačových her čím dál tím více přítomný, ačkoliv (přehnaný) důraz na narativ nemizí. Proč tomu tak je? Jak se v České republice uvažuje o počítačových hrách? Proč je důležitá odborná reflexe a jaká jsou specifika game studies?

Na tyto otázky se pokusí odpovědět filmová a herní teoretička, autorka knihy Umění počítačových her a garantka připravovaného studijního programu pražské FAMU, specializovaného na studium herního designu Mgr. Helena Bendová.

Dalším diskutujícím bude Mgr. Silvester Buček, zakladatel spolku MU Game Studies, který v současnosti vyučuje na Masarykově univerzitě předmět Kritická analýza digitálních her.

Pohled praktika vnese do debaty Martin Klekner, který jako cinematic director spolupracoval na mimořádně diskutované české hře Kingdom Come: Deliverance.

Čtveřici diskutujících hostí uzavíra autor internetového seriálu Games TV a dlouholetý spolupracovník magazínu Level a serveru Games.cz, Lukáš Grygar.

Celou debatu bude moderovat Ondřej Trhoň, jehož příspěvky o videohrách a současné kultuře pravidelně vychází na ArtZónu Český televize nebo na Radio Wave, kde tvoří i rozhlasový cyklus Otevřený hlavy.


Najdete nás:
Webmail
Administrace